Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 31 Oktober 2009

LEMBAB MACAM SIPUT!!!











DUA gambar di atas ini tidak menunjukkan apa-apa perbezaan bagi aku. Broadband C dengan Siput Babi. Pada pandangan anda apa perzeaan di antara dua gambar ini? Bagi saya penuh dengan persamaan walaupun kedua gambar itu menunjukan dua 'benda' yang berbeza.

Lebih senang aku mengelarkan Broadband C tu sebagai BC dan Sipub Babi tu sebagai SB kat sini. Dah nak marah ni... mood aku pagi2 nih memang dah bengang dahi ni. Tension tahap petala yang ketujuh. Aku tak tahu kenapa BC kat tempat aku ni lembab sangat. Malam tadi, aku tak dapat nak cennect langsung dengan YM... nak bukak satu page tu memakan masa berminit2. Berbaloikan aku menggunakan BC? Dia punya lembab tahap SB menyesot menuju ke rumahnya. Pekej yang aku pakai adalah 386Kbps. Masalahnya malam tadi, 100Kbps pun tak tercapai. Ni apa kes ni? Aku bayar broadband ni sebelum aku gunakan. Takkan service macam lahanat ni C beri kat aku.
Kalau rasa broadband ni tak tegapai kat tempat aku, janganlah jual kat tempat aku ni. Even orang yang duduk kat line 3G pun lembab macam SB gak. Ni apa kes ni C? You bukan baru semalam kelmarin bertapak di Malaysia. Iklan mempromote BC ni bukan main gempak. Terpantaslah konon. Tapi, you see? Pelbagai kolplen yang diterima. Aku paling tak puas hati bila time hujung minggu. Bermula dari malam hari Jumaat sehingga hari Ahad. BC slow macam lahanat. SB kalau mengesot dah sampai Bali. BC ni Tongkang Pechah pun belum tentu sampai. berbaloikah service BC yang diberikan dengan apa yang telah saya keluarkan sebagai bayaran??? Sekarang ni dah macam-macam produk bradband semakin meluas. Tapi rankaiannya belum pun sepenuhnya satu Malasysia. P1WIMAX ler.... Strymixbradband ler.... tapi rangkaian tak semua tempat ada. Tempat aku ni je rmasih guna GPRS... hello! nak buat iklan bradband pastikan rangkain 3G sudah sampai satu Malaysia baru boleh buat iklan. Lahanat!
Disebabkan BC aku yang lembab macam SB, modem aku seperti di gambar sebelah ni selalu jadi mangsa amukkan aku selain laptop, key board dan mouse aku. Benda2 yang tak bersalah ni yang jadi mangsa makian, hentakkan dan marahan aku. Kesian 'dia orang'. Sedangkan BC yang buat masalah. Kalaulah aku ada kuasa halilintar, lama aku fire owner BC tuh. Bodoh! kalau service belum sampai ke tempat aku dan slow janganlah jual kat sini. Bodoh betul! Nampak sangat aku tengah marah kan? Siapa tak marah bila kita keluarkan duit untuk service yang macam lahanat tahap dewa berlawan dengan SB. Walaupun dewa tuh kuat, SB jugak yang menang. Bodoh tul...

Nescaya jika sesiapa yang membaca blog dairi ini agak terkejut dengan kata-kata kesat aku nih kan? Beginilah aku kalau aku dah marah tahap petala ke tujuh. Segala kata-kata stright to the point jer... tak ada nak kias2 biar yang orang tak sedar diri tu sedar akan kelemahannya. Bukan terus mengaut keuntungan haram. Bagi anak bini makan benda yang hasil dari penipuan. C bukan syarikat baru di Malaysia. Baru untung sikit dah lupa diri. Nak keluar dari TM. Apa salahnya terus berkerjasama dengan TM, dapat juga tingkatkan kualiti rangkaian. TM sudah banyak pencawang. Di tempat saya pun ada satu. Kalau letak para bola kat pencawang tu untuk rangkian 3G C mesti sekarang ni saya rasa berbaloi menggunakan BC. Slogan C berbaloi-baloi tuh belum boleh digunakan untuk semua servisnya. Sekarang ni line C jugak banyak masalah. Orang call tak dapat. Sms susah nak lepas. Itukah kualiti yang perlu diberi walaupun sudah bertapak lebih lima tahun di Malaysia? Kepada ketua besar C. Fikirlah masalah rangkaian anda dari memikirkan ingin mengaut keuntungan sahaja. Wang hasil dari penipuan haram di sisi semua agama kecuali jika anda tiada kepercayaan.

31 Oktober 2009

Mantap